فيس‌بوك عامل تزلزل بنيان خانواده
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 يكي از جديدترين رويدادهايي كه موجب تشديد اعتراض ها به عملكرد فيس بوك در اين زمينه شده برنامه اي در اين سايت موسوم به Breakup Notifier است كه به كاربران امكان مي دهد وضعيت روابط دوستانشان را در سايت فيس بوك پيگيري كنند.

كارشناسان معتقدند استفاده زوج ها و به خصوص زوج هاي جوان از فيس بوك بر روابط عاطفي و زناشويي آنان تاثير منفي مي گذارد.

به گزارش ديجيتال ترندز، يكي از جديدترين رويدادهايي كه موجب تشديد اعتراض ها به عملكرد فيس بوك در اين زمينه شده برنامه اي در اين سايت موسوم به Breakup Notifier است كه به كاربران امكان مي دهد وضعيت روابط دوستانشان را در سايت فيس بوك پيگيري كنند.

اين برنامه تنها سه روز پس از عرضه توسط بيش از 3.7 ميليون نفر از كاربران فيس بوك مورد استفاده قرار گرفت.
برنامه ياد شده در واقع به هر كاربر اجازه مي داد حريم شخصي دوستانش را نقض كند و در مورد روابط خصوصي و عاطفي وي فضولي كند. اين مساله باعث اعتراض بسياري از كاربران فيس بوك نيز شده بود.

اعتراض ها به اين برنامه تا بدان حد گسترش يافت كه فيس بوك براي حفظ اعتبار خود مجبور شد استفاده از آن را ممنوع و بلوكه كند. برنامه ياد شده بعد از تغيير وضعيت روابط عاطفي هر كاربر با ارسال ايميلي دوستان وي در فيس بوك را از اين مساله مطلع مي كرد كه اين امر به مذاق بسياري از كاربران فيس بوك خوش نيامده بود.

در سال هاي اخير فيس بوك بارها به علت انتشار برنامه هايي كه موجب جاسوسي در احوال شخصي كاربران يا نقض حريم شخصي آنان مي شد، مورد انتقاد شديد قرار گرفته است.

منبع: فردا به نقل از فارس





تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 12350
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1