کاهش سن گرایش جوانان به عرفان های نوظهور و شیطان پرستی
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 خبرگزاری پانا: متخصص آسیب های اجتماعی از کاهش سن گرایش جوانان به عرفان های نوظهور و شیطان پرستی در کشور خبر داد.

مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 6 سال است که در بحث عرفان های کاذب در دانشگاه ها در حال تحقیق هستیم که تقریبا نتیجه تحقیقات ما اخیرا اعلام شد و نتیجه این شد که سن گرایش جوانان به عرفان های نوظهور  به 14-13 سال کاهش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به عوامل گسترش گرایش جوانان به فرقه های کاذب و شیطان پرستی افزود: متأسفانه ما در طول این سال ها اقدامی در این راستا انجام نداده ایم که البته به اعتقاد بنده تلویزیون یکی از عوامل گسترش خشونت و مکاتب عرفان های کاذب است و البته گرایش جوانان به این فرقه ها است.

این متخصص آسیب های اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تلویزیون یک دانشگاه عمومی است اما متاسفانه اقدامی برای جلوگیری از بروز این فرقه ها در جامعه انجام نداده است و در واقع بهترین فرصت ها را سوزانده است. 

ابهری با بیان اینکه ایران به دلیل جمعیت جوانی که دارد کشور هدف رهبران فرقه های نوظهور و شیطان پرستی است، گفت: افتخار ما این است که در یک کشور شیعی زندگی می کنیم اما به دلیل اینکه ایران تنها کشوری است که شیعه است و 65 درصد جمعیت جوان را داراست کشور هدف عرفان های کاذب است.

وی با اشاره به وجود ارزش های اخلاقی و دینی در کشور ادامه داد: با توجه به اینکه در کشورمان ارزش های اخلاقی و اسلامی غنی وجود دارد می توان گفت که شیعه منطق بسیار برنده ای در کنار عرفان های کاذب دارد مشورط بر اینکه اقدامات جدی در جلوگیری از این فرقه ها صورت گیرد.

متخصص آسیب های اجتماعی با تأکید بر اینکه از غفلت ما جوانان به سمت انحرافات و عرفان های نوظهور و شیطان پرستی سو استفاده می کنند ، گفت: در واقع می توان گفت که تمام مشکلات  جامعه ما از آنجا شروع شد که از ارزش های اخلاقی و باورهای دینی فاصله گرفتیم و غفلت ما باعث شد تا جوانان به این سمت گرایش پیدا کنند.





تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 12319
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1