ردپاي فراماسونري در فيلم هاي کارتوني
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

چکيده : نويسنده اين مقاله ابتدا ماهيت تفکر انحرافي فراماسوني را تحليل و بررسي مي کند و سپس به ضرورت شناخت نمادها و تبيين جايگاه و نقش انها در انتقال مفاهيم ضد ديني مي پردازد.
سپس نمادهاي مربوط به فراماسونها تعريف وتوضيح داده مي شود تا ذهنيت مخاطب نسبت به موضوع سلسله مقالات آماده شود.درپايان نيز به بيان ونقد نمادهاي مفهومي وتصويري موجود در سه فيلم کارتوني مرد عنکبوتي ، باب اسفنجي و مورچه کش مي نشينيم.

کليد واژه ها:
فراماسون ،فراماسونري ، نمادها ،صهيونيست ،شيطان پرستي ، فيلمهاي کارتوني،مرد عنکبوتي ، باب اسفنجي ، مورچه کش 

مقدمه:

فراماسوني چيست؟
کلمه ي ماسون (mason) يعني بنّا ، فراماسون (Freemason) يعني بنّاي آزاد . عبارت فراماسون هم از دو بخش «فري» و «ماسون» تشكيل مي شود، به معناي بنّاي آزاد. مي گويند بنّاي آزاد بنّايي بوده كه برخلاف ساير صنوف بيگاري نمي داده. ظاهرا در قرون وسطي صاحبان صنوف بيگاري مي دادند به جز بناها. اين توجيهي است كه آنها براي اسم و عنوان فراماسونري آورده اند.
فراماسونري تشكيلات يا جمعيتي است، پنهان روش و نخبه گرا. در تشكيلات فراماسونري اين دو ويژگي اصل است. پنهان روشي را براي اين انتخاب كرده اند كه افرادي خارج از تشكيلات با اهداف و روش هاي آن آشنا نشوند و نخبه گرائي را از اين جهت برگزيدند كه قصدشان تسخير كشورها و كل جهان است. از اين جهت به هر كشوري كه وارد مي شود سراغ نخبگان مي رود و سعي دارد تا امور اساسي و شريان هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي آن كشور را به دست بياورد و در آن منطقه نفوذ كند و بعد در مناطق ديگر نفوذ خود را گسترش دهد. 
ماسونري يک تشکيلات منظم جهاني است که بر ارکان دولت هاي جهان و اکثر وجوه زندگي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جوامع، سلطه يافته است و بسيار هم آزادانه عمل مي کند . کسي که عضو فراماسونري است ، ماسون يا فراماسون ناميده مي شود . ساختماني که مرکز فعاليت ماسونهاست لژ نام دارد . 
فراماسونري بعد از آنكه در سال 1717 ميلادي با تشكيل اولين اثر سياسي و فلسفي در انگلستان از حالت تشكيلات صنفي بنايان آزاد به يك مكتب سياسي و فلسفي تبديل شد خيلي زود به صورت منشأ قدرت فوق العاده و مركز اجتماع شخصيتهاي درجه اول درآمد و تشكيلات خاص فراماسونري و لژها و محافل وابسته به آن در كليهي شئون اجتماعي كشورها به طوري رخنه نموده و مؤثر واقع شدند كه اجتماعات سري لژها سرنوشت حكومتها و رژيمها و افراد به دست گرفته و بر حوادث و سير تاريخ مسلط شدند. (1)
اهداف فراماسونري:
1 – نابودي تمام مظاهر توحيد و يکتاپرستي در جهان.
2 – به دست گرفتن حکومت و قدرت در تمام کشورهاي جهان از طريق شبکه ي گسترده ي ماسوني در تمام ممالک دنيا.
3 – تخريب مسجد الاقصي و کشف معبد سليمان و بازسازي آن در ابتداي قرن 21.
4 – پرکردن معبد سليمان از بت ها و نمادهاي ماسوني به عنوان اصلي ترين پرستشگاه ماسوني.
5 – برقراري حکومت جهاني شيطاني به پايتختي معبد سليمان در اورشليم (بيت المقدس).
6 – به حکومت رساندن قدرتمندترين فراماسون با عنوان نماديين ضد مسيح (Antichrist= دجال) در ابتداي قرن 21. (2)
عقايد فراماسونري:
گروه هاي مختلف ماسوني بعضاً فلسفه ي عقيدتي متفاوتي دارند؛ اما با اين حال در لا به لاي عقايدشان، مي توان مشترکات فراواني نيز يافت. 
با اين حال بخشي از عقايد ماسون ها که کاملاً اثبات شده اند، عبارتند از:

* ادعاي روشني بخش (Giver of light) بودن شيطان (Lucifer) (3)
* بزرگداشت شيطان و نمادهاي شيطاني (Satanism)
* اعتقاد بٱسوم مصر باستان که اين مطلب کفرآميز و شرک آميز بودن عقايد آنها را توأماً نشان مي دهد.
* اعت * بزرگداشت الهه هاي ملل باستان، مانند ايزس، لات و ... و احترام به عقايد جاهلي ملل باستان (Paganism).
* اعتقاد قوي به آداب و رسوم مصر باستان که اين مطلب کفرآميز و شرک آميز بودن عقايد آنها را توأماً نشان مي دهد.
* اعتقاد فراوان به اومانيسم.
* اعتقاد فراوان به ماترياليسم (ماده گرايي) و عدم اعتقاد به روح و مسايل فرامادي.
* اعتقاد راسخ به سليمان (Solomon) نه به عنوان نبي بلکه به عنوان پادشاه، جادوگر و ماسون اعظم. نکته ي جالب اين که اکثر يهوديان نيز چنين اعتقادي دارند. آيه ي 102 سوره ي بقره نيز اشاره به همين مطلب دارد.

اکثر گروه هاي ماسوني، شيطان را تقديس مي کنند. از جمله: اذعان خود آن ها به تقديس لوسيفر (يکي از نام هاي شيطان) و يا استفاده از علايم بي شماري که اکثر آن ها توسط گروه هاي شيطان پرست نيز استفاده مي شوند؛ با اين اوصاف ما مي توانيم بفهميم که ماسون ها شيطان پرست نيز هستند.
در كشورهاي شرقي فراماسونري، علاوه بر پرورش جاسوس، به دنبال كارهاي فرهنگي است كه در نتيجه آن فعاليت هاي فرهنگي، افراد جوامع براي پذيرش استعمار آماده مي شوند و هدف استعمار نوين هم برخلاف استعمار كهنه در پي ساختن جهان طبق انگاره هاي خود است و هدف فراماسونري اين است كه جوامع اين انگاره ها را بپذيرند. (4)

ضرورت بحث از نماد هاي فراماسونري در فيلمها: 
• در طول تاريخ از نماد، كه نوعي علامت واجد هويت بصري است، به عنوان ابزاري براي ايجاد ارتباط استفاده شده است.
کارل گوستاويونگ مي گويد يک تصوير زماني يک نماد است که متضمن چيزي در ماوراء معناي آشکار و مستقيم خود باشد . نماد داراي جنبه وسيعتر ونا خودآگاه است که هر گز نمي توان به طور دقيق آن را تعريف کرد. 
• شکي نداريم که ادامه ي حيات فرقه ماسوني وا بسته به نمادهاي آنهاست بطوري که اگر نماد را از آنان سلب شود موجوديت آن فرقه نيز مخدوش مي شود. 
• حرکت تدريجي و موزيانه اين فرقه ها به مرور در طول زمان و بر مخاطب موثر واقع مي شود. نمادها نيز در اثر تکرار و نا خودآگاه در اذهان تثبيت مي شوند.
• آنچه که بايد باعث حساسيت بيشتر ما نسبت به اين نوع فيلم ها شود اينست که فراموش نکنيم اين فيلم ها کاملا ساخته دست صهيونيست ها است.
• يکي از اصول معماري در تفکر فراماسونري استفاده از همين نمادها بوده است توجه نماييد که آرم دولتي آمريکا و جريان مخوف و مخفي فراماسونري که برروي اسکناسهاي دلار نيز چاپ شده است چشم جهان بين يا هرم يک چشم است که دقيقا مشابه روايات و احاديث موجود در باره دجال آخرالزمان است. 
• همانطور که بيان شد فراماسونها به شدت نماد گرا هستند و از تمام توان خود در هر موقعيتي که بتوانند از تبليغات خود استفاده مي کنند.
فيلمها و کارتونهاي بسياري تاکنون با محوريت تفکرات ونمادهاي فراماسونري ساخته شده و ازاين پس هم خواهند ساخت .

علامات و اعداد مشترک فراماسونري و شيطان پرستي :
1 – نقوش اهرام، مجسمه هاي ابوالهول و همچنين نوشته هاي هيروگليف در سراسر لژها و نشريات ماسوني به چشم مي خورد. 
2 – دعاهايي که فراماسون ها مي خوانند، مملو از عبارات مصري است که در زمان فراعنه استفاده مي شد. براي نمونه: (مَعَت نِب مِن آ، مَعَت بَ آ = بزرگ است استاد فراماسونري ، بزرگ است روح فراماسونري) 
3– يکي از نمادهايي که در فراماسونري کاربرد فراوان دارد، علامت و نماد « چشم جهان بين :All seeing eye » است که به صورت يک هرم و چشم در انتهاي آن مي باشد. اين نماد مربوط به يکي از خدايان مصر باستان بوده است. نکته ي جالب ديگر، اين که در برخي از لژ ها بر روي علامت پرگار و گونيا، علامت چشم جهان بين نيز حک شده است که نشان دهنده ي اهميت فوق العاده ي علامت چشم جهان بين در نزد ماسون ها مي باشد.
از منظر شيطان پرستان؃Bلوسيفر» با «ماشي يح» (مسيح) به تعامل و مصالحه خواهند رسيد و «مسيح» زمين و زمينيان را داو را «تاريکي» ميدانند. واژه لاتين «لوسيفر»، به معني «ستاره صبحگاهي»است. طبق باور شيطانپرستان، سرانجام «لوسيفر» با «ماشي يح» (مسيح) به تعامل و مصالحه خواهند رسيد و «مسيح» زمين و زمينيان را در سهم «لوسيفر» قرار خواهد داد. بنابراين، برخلاف آرمان کساني که ظهور مسيح (= مهدي در اسلام) را انتظار ميکشند، در آخرالزمان اين «لوسيفر» است که در زمين ظهور ميکند نه «مسيح». آينده زمين از آن لوسيفر خواهد بود. 
4 – « ستاره ي شش گوش » علامت و نماد بحث برانگيز فراماسونها.
اين علامت در افکار عمومي به عنوان نماد «يهودي ها» شناخته شده است و به آن « ستاره ي داوود » يا « مهر سليمان » هم مي گويند؛ ولي در حقيقت اين نماد هم جزء نمادهاي الحادي بوده که بر اساس تفکرات الحادي مصر باستان ساخته شده است و نماد تعادل طبيعت بين زن و مرد، طبع سرد و گرم، الهه هاي ماه و خورشيد و.... است. 
نکته ي عجيبي که وجود دارد، اين است که شيطان پرستان نيز علامت مذکور را قويترين علامت خود مي دانند و از آن در مراسم شيطاني خود استفاده مي نمايند. در کتاب « Web of Darkness : شبکه ي تاريکي »
Sean Sellers (شيطان پرست معروف) در باره اين علامت نوشته است :
« اين علامت، قوي ترين علامت در شيطان پرستي است. ستاره ي شش گوشه از شش ضلع، شش گوشه (زاويه) و شش مثلث کوچک درست شده است که معرّف عدد 666 مي باشد. » اين عدد در بين مسيحيان و نيز شيطان پرستان عددي ويژه و خاص است و نشان دهنده ي دجال يا Antichristمي باشد. هدف اصلي شيطان پرستان و فراماسونها به حکومت رساندن Antichrist است؛ به همين دليل است که ستاره ي شش گوش، بهترين و قوي ترين نمادشان محسوب مي شود.
7 – ستون سنگي با نوک هرمي (Obelisk): اين نماد که نماد زايندگي و باروري در مصر باستان بوده است، در بناهاي ماسوني متعددي به کار رفته است. (5)
8- پرگار و گونيا (يکي از مهمترين و معروفترين علامات).
در وسط اين دو علامت، حرف G قرار گرفته است.(30) (به اعتقاد فراماسونها، « Goat = بز » نماد شيطان است.
9- ستاره ي 5 گوشه ي معکوس يا Baphomet.
10- دست شيطان يا دست شاخدار.
در تفکر ماسون ها و شيطان پرستان، شيطان شاخدار Cornuto است و با حرکت دست خود، شيطان را نمايش مي دهند. 
11- چليپاي شکسته (صليب شکسته) يا Swastika: علامت شناخته شده ي هيتلر و نازي ها.
12- جمجمه و استخوان Bones) &Skull ).(39)
13- عدد 666 نماد دجال يا ضد مسيح (Antichrist) يا شيطان.
گاهي به صورت FFF هم اين عدد را نشان مي دهند. چون حرف F، ششمين حرف انگليسي است.
14- عدد 13، عدد مقدس ماسون ها و يهوديان است.
15- عدد 33. 
همان طور که گفتيم در فراماسونري، صاحب درجه ي 33 بالاترين قدرت را داراست. در سمبل بسياري از گروههاي ماسوني از جمله در علامت مربوط به يک گروه ماسوني شهر (Memphis) آمريکا (که نام شهر باستاني Memphis مصر را برخود نهاده اند)، عدد 33 بکار رفته است. (6)
ذکر يک نکته ي مهم: بعد از ذکر علامات و اعداد مورد استفاده در فراماسونري، ذکر اين نکته ضروري به نظر مي رسد که براي تطبيق علامت هاي مذکور بر گروه ها و افراد، بايد همواره با احتياط برخورد کرد.
زيرا در بعضي از مواقع، علامت ها و لوگو هاي بعضي از شرکت ها و سازمان ها در نقاط مختلف جهان، شبيه به علامت هاي فراماسونري هستند، اما همواره نمي توان به اين سازمان ها برچسب ماسوني بودن زد. براي مثال بسياري از شرکت ها و کانال هاي تلويزيوني و ماهواره اي از نماد چشم در لوگوي خود استفاده مي کنند که اين چشم، نماد بيننده و مخاطب تلويزيوني است و اين مطلب کاملاً منطقي و قابل فهم است. بنابراين در اين حالت، چشم موجود در لوگو هاي مذکور، نشان دهنده ي ماسوني بودن اين کانال ها نيست. همچنين چشم پزشکي ها و عينک سازي هايي که در تبليغات خود از علامت چشم استفاده مي کنند نيز ماسوني نيستند، چرا که حرفه ي آن ها در ارتباط با چشم مي باشد. از سوي ديگر در بعضي



تاریخ: 2 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 12302
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1