توهین شرکت اپل به مقدسات اسلام +عکس
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

  سرو مشروب در ساختمان شبیه سازی شده مکه توسط شرکت آمریکایی

 

خبرنامه دانشجویان ایران: شرکت معروف آمریکایی Apple سازنده گوشی های  آیفون و آی پد و کامپیوترهای خانگی و قابل حمل است، اقدام به ساخت فروشگاهی به شکل کعبه در خیابان پنجم نیویورک کرده است.


به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، معماری و اندازه این فروشگاه مطابق با کعبه بوده و از آن شبیه سازی شده است.


سخنگوی شرکت اپل (Steve Dowling) درباره این فروشگاه گفته: تنها تفاوت آن با کعبه درب وردی این مکعب شیشه ای است که همانند کعبه ساخته نشده است.


این شرکت آمریکایی برای جلب مشتری اقدام به سرو مشروبات الکلی در این مکان کرده است و چون این معماری هر فردی را به یاد ساختمان کعبه و مسلمانان می اندازد تصویری بدی را در ذهن تداعی می کند.


در مورد ساخت این بنا مجامع اسلامی نیویورک و آمریکا و همچنین وبلاگ نویسان مستقل آمریکای شمالی به اعتراض رسمی پرداخته اند.

البته نیویورک چند وقتی است شاهد مشروبخانه هایی با نام های اسلامی چون "مکه" است و عموم مسلمانان این شهر نسبت این نام گذاری معترضند.

 

این مطلب که توسط مهدی عباسی مهر نوشته شده است در ادامه نوشته است هر از چند گاهی توسط رسانه ها و شرکت ها و دولت های غربی توهین غیرمستقیم و مستقیم به مقدسات دینی مسلمانان می شود، همانند توهین روزنامه دانمارکی و اروپایی به حضرت رسول و یا اظهارات برخی سران کشورهای اروپایی.

به گفته برخی مفسران سیاسی اسلامی، این اقدامات بعضا به عنوان محک هایی برای تشخیص حساسیت مسلمانان به مقدسات خود به حساب می آید. به گفته فوکویاما، جامعه ای  آمادگی پذیرایی از  لشکرکشی فرهنگی و نظامی سلطه را خواهد داشت که نسبت به موطن و مقدسات دینی و ملی خود بی توجه شود.

 





تاریخ: 30 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 12309
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1