يادبود ماسوني انقلاب فرانسه در حومه ي تولوس
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 شاید بناي يادبود انقلاب يا به بيان دقيق تر "Place de la Revolution"  واقع در حومه تولوس فرانسه یکی از آشکارترین جلوه های موجود  ازطراحی ایلومیناتی باشد : هرمی بسیار بزرگ معلق بر فراز نقشه دنیا . مفهوم نمادین این بنا ایدئولوژی نخبه سالاری رعب آوری را آشکار می کند و ظاهراً بر اين ادعا كه جهان توسط فرقه ای مخفیانه و پنهانی بنام ایلومیناتی اداره می شود ، صحه می گذارد .

 Place de la Revolution در یکی از میادین نسبتا آرام حومه تولوس قراردارد و هر روز تعداد زیادی خودرو هنگام عبور از این میدان به دور این بنای تاریخی می گردند . همانطور که در نقاط مختلف دنیا صادق است ، اکثر اهالی این شهر بدون کوچکترین اطلاعی از مفهوم عمیق پنهانی و این بنای تاریخی که شهرشان را زینت بخشیده ، آنرا "خوب" و "تزئینی" تلقی می کند . بدون داشتن كوچكترين گماني در مورد معناي سري آن!

با اینحال ، در نظر كساني كه آگاهانه به دنياي اطراف خود مينگرند ، بنای  Place de la Revolution صراحتاً و بدون هیچ ابهامی نشان دهنده قدرتهاي پنهان است که گذشته را بوجود آوردند و بی وقفه و سرسختانه در تلاش اند تا آینده را شکل داده و بسازند . در این بنای بظاهر ساده اهداف ، آرمانها ، فلسفه و باورهای گروه نخبگان مخفی که عامه مردم نا مطلع را به سمت نظم نوین جهانی سوق می دهند ، گنجانده شده است.

ادعاي ما مبني بر ماسوني بودن اين با پشتوانه ي دلايلي محكم بيان ميشود ، ونه فقط بخاطر هرمي بودن بنا . طرح چنين ادعايي ، فقط بدليل هرمي بودن بنا مشابه ادعاي ماسون بودن برخي افراد و شخصيتهاي كارتوني ، آنهم "فقط" بدليل بدست داشتن دستكش سفيد اس! ادعاهاي بی اساس و بعضاً كذبي كه فقط بقصد كسب شهرت و اعتبار چنديست رواج پيدا كرده . . . 

.

ملاحظات تاریخی


 Place de la Revolution در سال 1989 به منظور بزرگداشت دویستمین  سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده است . تاریخ نویسان معاصر همگی بر این باورند که فراماسونری نقش موثری در ظهور انقلاب فرانسه ایفا کرد .

"اگر کسی بخواهد به یک واقعه مهم جهانی اشاره کند که ثابت شده از دسیسه های جامعه مخفی و پنهانی نشات گرفته ، انقلاب فرانسه بهترین مثال از این دست است ، واقعه ای که آن ملت را در سالهای 1787 و 1799نابود كرد . رهبران انقلابی که بدنبال سرنگونی سلطنت رو به انحطاط لوئی شانزدهم بودند ، اولین انقلاب ملی دنیای مدرن را پایه گذاری کردند.

اگرچه عموم مردم بر این باورند که این انقلاب با قیام مردمی به دلیل کمبود غذا و نحوه عملکرد دولت آغاز شد ، اما اسناد و مدارکي موجودند كه بوضوح نشان می دهند کانونهای ماسونی فرانسه و ایلومیناتی آلمان این انقلاب را آغاز کردند.

دایره المعارف جدید بریتانیکا به ما می گوید که در فرانسه یک نظام سیاسی و یک نگرش فلسفی به وجود آمد که دیگر مسیحیت را به رسمیت نمی شناخت بلکه صراحتاً با آن مخالفت می نمود . . .آموزه های برادری و اخوتی که توسط این گروهها تعلیم داده می شد مانند فراماسونها ، باعث ایجاد رقابت با مفهوم جامعه کاتولیک شد.

نویسنده و محقق جامعه مخفی نستا.ایچ.وبستر در نوشته های خود در سال 1924 به صورت کنایه آمیزی عنوان می کند که"[کتاب ماسونی تشریفات مذهبی و توضیحات و تصاویر فراماسونری]" حاوی این عبارت است که ،"ماسونها ... و در راس آنها دوک به نام اورلئان انقلاب فرانسه را آغاز کردند."

براملی اینگونه می نویسد که،"یکی از شورشیان اصلی اولین انقلاب فرانسه دوک اورلئان بود که قبل از استعفایش در اوج انقلاب فرانسه استاد اعظم ماسونری فرانسه بود. مارکز دلافایت کسی که توسط جرج واشنگتن وارد انجمن برادری ماسونی شده بود نیز نقش مهمی در ایجاد انقلاب فرانسه ایفا کرد. انجمن جکوبین که هسته اصلی جنبش انقلاب فرانسه بود، توسط فراماسونهای مهم و برجسته پایه گذاری و تاسیس شد".- جیم مارز - حکومت پنهانکاری

ماسونهای فرانسه آشکارا و بدون پنهان کردن اين حقیقت به این دستاورد تاریخی خود مباهات می کنند . بسیاری از این بناهای یادبود ماسونی به منظور تجلیل از نقش فراماسونری در انقلاب فرانسه در سال 1989 در این کشور بنا شدند . با اینحال هدف از ساخت بناي Place de la Revolution مذكور بسیار واضح و روشن است . این بنای یادبود ، بنایی مدرن و حتی تا حدودی جلوتر از زمان خود و مربوط به آینده است و تاکید آن بیشتر بر "کارهایی است که در آينده باید انجام شود" تا " کارهایی که قبلاً انجام شده است". این بنا دنیایی را به تصویر می کشد که بصورت یکپارچه و تحت سلطه یک هرم غول پیکر معلق اداره می شود و نشان دهنده جوامع مخفی فعال در قلمرو معمار بزرگ است.

ضمناً توجه داشته باشيد كه اگر Place de la Revolution را در اينترنت بجوييد ، به بناهاي يادبود متعددي در فرانسه بر ميخويد كه دلیل مشابهي براي ساخت آنها وجود دارد . بناهاي يادبودي براي انقلاب فرانسه كه بعضاً يك ابليسك هم در خود جاي داده اند .

.

هرم معلق


این هرم متشکل از مجموعه 13 لایه است که دو لایه بالایی آن توسط یک لایه جداکننده فلزی از بقیه لایه ها جدا شده است . اگر تا بحال در مورد آثار هنری یا بناهای یادبود الهام گرفته از آموزه های ماسونی مطالعه ای داشته اید ، يا ديگر مقالات وبلاگ ماسون ياب را مطالعه كرده ايد ، پس می دانید که عدد 13 دائماً و به شیوه های مختلف نشان داده می شود . لایه های تحتانی هرم نشان دهنده درجه های پائین ماسونری است در حالیکه دو لایحه فوقانی که توسط لایه جدا کننده ای از بقیه جدا شده است ، نشان دهنده ایلومیناتی "درجات مخفی و پنهانی" است ، که راس هرم را تشکیل می دهد .

تقريباً هر بار که در این وبلاگ درباره فراماسونری صحبت می کنيم ، به درجات مخفی و پنهانی آن اشاره می شود . درجات مخفی و پنهانی (بالاترين درجات) همانجايست که حقیقت آشکار می شود و تصمیمها اتخاذ می شوند . لایه های تحتانی نوعی مدرسه های و وسیله ای برای شناسايي و بکارگیری افراد شایسته و لایق است . جالب است خاطر نشان کنم که هرم پشت اسکناس دلار آمریکایی نیز از 13 پله تشکیل شده است .

در فرقهای ماسونی این هرم در بالای نقشه دنیا قرار گرفته است.

نمادگرایی در اینجا بسیار واضح و آشکار است . هرم ، این بنای نمادین که نمایانگر جوامع مخفی فعال در تمام نقاط روی زمین است ، در بالای جهان شناور است ، بر آن تسلط دارد (به گفته عده ای آنرا تحت الشعاع خود قرار داده است) و آن را از آن خود ميداند .

در این بنا ، آب نیز مفهوم نمادین و معنوی مهمی را القا می کند . آب از راس هرم سرچشمه می گیرد ، به آرامی در لایه جاری می شود تا اینکه در نهایت به نقشه دنیا كه در زير قرار دارد ، می رسد . آب که نمایانگر حکمت الهی است ، ابتدا راس هرم را از این موهبت برخوردار می کند ، که نشان دهنده افراد روشنيده و نخبگان جهان است . درواقع آب از راس هرم از هر لایه به لایه بعدی پائین می آید وهمه درجات ماسونی زيرين را از حکمت خود بهره مند می سازد . آخرین نتیجه نمادین اینست که این علم تمام دنیا را فرا گرفته است (یا بسته به نوع دیدگاه ،جهان در این علم غرق شده است.)

از دیدگاه کابالا ، جریان آب در میان 13 لایه یا مجرا ، به انسانها و سرچشمه حکمت اشاره دارد .

". . . بطور خاص به ما آموخته اند که از منبع فوق هوشیار این جریان تا دستیابی به هوشیاری سیزده مجرا وجود دارد. این مجراها ي منتهي به صفات سيزده گانه در کوه سینابه موسی۱ وحي شده و  همینطور با اصول تفسیر تورات ،منطق (superrational)) تورات مطابقت دارند. منبع : inner.org

۱) منظور حضرت موسي (ع) است كه در متن اصلي اينگونه نوشته شده بود .

.

لوح های برنزی


دو لوح برنزی جلوی هرم قرار دارد که یادآور ده فرمان حضرت موسی (ع) هستند اما بجای لغات ، علامتهای نجومی و سیاره ای بر روی آنها حک شده است . قطعه برنز مستطیل شکلی که دو لوح را به هم متصل می کند بزرگترین دستاورد ایلومیناتی مدرن یعنی اعلامیه حقوق بشر را بر روی خود دارد .

این الواح درواقع حکاکی نسخه ای از این سند کلاسیک هستند كه تصوير آنرا در ادامه ميبينيد :

این اعلامیه شامل تعداد زیادی از نمادهای ماسونی ، ایلومیناتی و کیمیاگری است . نمادهایی از قبیل (از بالا به پائین ) : چشم درخشان معمار بزرگ ، Orobouros (ماری که دم خود را در دهان دارد) Phrygian cap (کلاه قرمز زیر مار) . نباید فراموش کرد که دو ستون ماسونی در دو طرف قرار دارند و متن را در بر گرفته اند .

"با توجه به تمرکز بصری این سند تذهیب شده (و نسخه های آن) و صرف نظر از تضاد چشمگیر آنها ، موضوع میتراییك (Mithraic) آشنایی را می یابیم – یک کلاه مخروطی قرمزرنگ که در بالای فولاد سفید براق یک صلاح به صورت عمودی ، مانند شمشیر ارتور پادشاه افسانه ای انگلیس (اكسكاليبور) در بستر سنگی فرضی قرار گرفته است . . ، اگر چه ممکن است عقاید و افکار آنها در یک گروه مقدس متشکل از دوستان و برادران با هم در تضاد باشد:با اینحال گره دریایی یا گره عادی نماد قدیمی تری از اتحاد زمینی- کیهانی است.مارک هافمن ،فراماسونری و بقایای انجمن برادری عشای ربانی

در سندی در مورد بناهای یادبود ماسونی در پاریس ،یک نویسنده فرانسوی و فراماسون رتبه بالا ، بنام جیکس راون می گوید:

"اعلامیه حقوق بشر که در فرانسه بوجود آمد و بتدریج در سراسر جهان مورد قبول واقع شد، قبل از ارائه به عموم مردم در لژهای ماسونی بوجود آمد ، به بحث گذاشته شد و به تحریر درآمد . می توان با استفاده از نمادها این خاستگاه ها و منشاء های ماسونی را ردیابی کرد ".(ترجمه شده از زبان فرانسه به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی)

مهمترین نماد چشم داخل مثلث است که در شکل وارونه مهر سلطنتی ایالت متحده امریکا نیز به چشم می خورد . این یک نماد آشکار و غیرقابل تردید از معماهای جوامع مخفی است و عموماً شناخته شده ترین نماد ایلومیناتی در فرهنگ عامه است . باید کل این سازه همانند این چشم داخل یک مثلث باشد .

احتمالاً سوراخی در مرکز هرم شايد نمایانگر چشم معمار بزرگ است . توجه کنید که مسیرهای اطراف اهرام باید شبیه پرتوهای نور باشند.

.

نقل قولی از لکو


سازندگان این سازه معنای واقعی آن را در قاعده هرم حک کرده اند . بر روی یکی از این کتیبه ها به زبان فرانسه اینگونه نوشته شده است که:

LE BONHEUR EST DANS L’ANGLE OÙ LES SAGES SONT ASSEMBLÉS

ترجمه به فارسی :

سعادت در زاویه ای قر ار دارد که خردمندان در آنجا گرد آمده اند .

این عبارت نقل قولی از جین – جیکس لکو ، معمار فرانسوی دوران انقلاب است که اصول ماسونی را با طرحهای انتزاعی ترکیب کرد .

زاویه مطرح شده در نقل قول مبهم لکو یک اشاره مستقیم به فراماسونری است . جائیکه معماری و هندسه مبنای نشانه ها و تمثیل های روحانی آنهاست . نمادهای ماسونی نقاله و پرگار و تصور خداوند (؟) بعنوان معمار بزرگ دلائل کافی برای اثبات این حقیقت هستند . با اینحال در رابطه با هرم ، این نقل قول معنای خاصی دارد . زاویه ای که خردمندان در آنجا گرد آمده اند به احتمال زیاد به بخش جداکننده بالای هرم در قسمت راس آن اشاره دارد . همانطور که قبلاً اشاره شد  بخش فوقانی هرم نمایانگر ایلومیناتی است ، احکام و دستورالعملهای پنهانی که تنها در دسترس یک اقلیت برگزیده است.

در نتیجه مفهوم این نقل قول اینست که : سعادت واقعی در راس هرم قراردارد ، ایلومیناتی ، جائیکه خردمندترین افراد گرد آمده اند . 

در گوشه دیگر،کتیبه دیگری است که میگوید:

TEMPLE DE LA SAGESSE SUPREME

که ترجمه آن این است :

معبد حکمت اعظم

این به احتمال بسیار زیاد نام واقعی این سازه است که حاوی اصطلاحات آشکار ماسونی است و تعبیر معنی آن را تصدیق می کند.

.

شکل خانه


قاب فلزی خانه شکل این سازه هرمی را احاطه کرده است که نمایانگر خلقت استعار گونه معمار بزرگ است . معبدی عظیم که حکمت الهی در آن آزادانه در جریان است . از سویی دیگر می توان آن را نوعی زندان دانست . توجه کنید چگونه راس هرم به بالای خانه می د .

 .

  

تنها راس مجزای هرم ازحبس در خانه آزاد است.

.

آیا تنها ایلومیناتی قادر به فرار از این دنیای مادی هستند؟ دنیایی مملو از آرزوهای دنیوی که خود ایلومیناتی آنها را به خورد ما میدهد . . .

.

کلاه سرخ رنگ (Phrygian Cap)


در میدان عمومی اطراف هرم ستونهای بیشماری مانند این وجود دارند که کلاهی را به سبک هندواروپایی بر روی خود دارند . این کلاه قرمز با نوک آن به سمت جلو به نماد انقلاب در فرانسه و امریکا تبدیل شد . بار دیگر می توان منشاء و اهمیت این کلاه را در اسرار مخفی یافت .

"در طول قرن هجدهم "عرفان میتراییک"و نمادگرایی آن بسیار مورد توجه فراماسونها قرار گرفت . . . [بعدها این کلاه] به عنوان نماد "آزادی" تکامل یافت و در بالای پرچم انقلابیون فرانسه و امریکا قرارگرفت."مارک هافمن - فراماسونری و بقاء همدلی مقدس برادری

کلاه قرمز هندواروپایی در نشان مجلس سنای امریکا

.

"این کلاه به عنوان یک کلاه هندو اروپایی یا یک کلاه نمادین همیشه سرخ رنگ است". بنابراین به آن "کلاه انقلاب" می گویند ،یک نماد انقلابی.همچنین به گونه ای دیگر حتی می توان آن را یک علامت شرکتی یا اجتماعی دانست که همیشه معنی مذکر گونه ای دارد. این کلاه همان نشانه ابلیسک است......

معنی واقعی این کلاه سرخ رنگ یا "کلاه آزادی" از زمانهای بسیار دور کاملا مبهم بوده است ، صرفنظر از این حقیقت که همیشه به عنوان مهمترین نگاره یا حرف در خط هیروگلیف بوده است. کلاه آزادی برهمزمانی غیر طبیعی "قربانی" و "پیروزی" دلالت دارد و به دوران حضرت ابراهیم بر می گردد و تمثیلی از یک آیین اسرارآمیز عجیب به نام "ختنه کردن" است. . . . این تکمیل کننده ایده اصلی "آیین قربانی" است. ضایعات و پس مانده (به نظر مسخره و ناخوشایند می آید) آنچه که به یکباره به عنوان"نشان پیروزی" یا "کلاه آزادی"برافراشته می شود.این نشان اکنون نوعی جادو و طلسم دسترسی به قدرتی غیر قابل تصور است-که به دلایل نامشخصی نمی توان درمورد آن توضیحی داد.

در کل می توان گفت علامتی برای آیین دخول ویا نوع عجیبی از آیین غسل تعمید است. "کلاه هند و اروپایی" از زمان اولین گشایش به عنوان نشان "هدایت شدگان" باقی مانده است".-هارگریو جنینگر ،Rosicrucian ها : آیین ها و اسرار آنها.

 .

نتیجه


Place de la Revolution of Blagnac یکی از آن دسته بناهای یادبودی است که هیچگاه دروغ نمی گوید . بنایی است که فقط ، وبدور از هرگونه اصلاحات سیاسی ، ذات آثار جوامع مخفی را گرامی می دارد . در "معبد حکمت اعظم" نمادها و پیام هایی نهفته است که بطور مستقیم به فراماسونری و ایلومیناتی اشاره و فلسفه واقعی رهبران دنیای ما را از دید ماپنهان می کند . انقلاب فرانسه اساساً توسط فراماسونری به وقوع پیوست و منجر به یک موفقیت بزرگ سیاسی شد -که همان ایجاد جمهوری فرانسه بود- که آرمانهایش در جهان پرتو افکند . اندیشمندان ماسونی عقیده دارند آن وقایع تنها یک آغاز بودند ، گام ضروری اولیه به سمت یک "دنیای هدایت شده". حقیقت این است که تاریخ مملو از مجموعه ی دسیسه ها است . انقلاب فرانسه نیز پیش از آنکه بخشی از تاریخ شود نظریه توطئه ای بیش نبود . اکنون"نظم نوین جهانی" نیز دسیسه ای است که منتظر است تاتبدیل به یک واقعه ی تاریخی شود. با این وجود نیازی به پنهان ساختن این توطئه نیست . چرا که اکثر مردم از این اتفاق بی خبرند . آنها در اطراف این بناهای یادبود دور می زنند و ظهور قریب الوقوع "نظم نوین جهانی" به رهبری ایلومیناتی را جشن می گیرند و همچنان وجود آن را منکر می شوند .

 

 

منبع: ماسون یاب





تاریخ: 11 / 10 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 101
بازدید کل : 12333
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1