گستاخی مفتی اعظم وهابی سعودی علیه عاشورا
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/9/14/114902_538.jpg

شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم حاکمان وهابی سعودی، در جدیدترین فتوای خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین(ع) شرعاً جایز نیست.

 

او در سخنرانی این هفته خود در خطبه های نماز جمعه، بدون ذکر نام شیعیان گفت که اقداماتی که برخی از مدعیان و منتسبان به اسلام انجام می دهند، جایز نیست و اسلام از آن بیزار است!

وی بدون اشاره به آن دسته از روایات اهل سنت که بر حزن و گریه پیامبر(ص) بر مصیبت امام حسین(ع) اشاره صریح دارد؛ گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) را نامشروع خواند و مدعی شد که تنها اقدام پسندیده ای که برای روزهای تاسوعا و عاشورا قرار داده شده است، روزه گرفتن است!
 
این در حالی است که روزه گرفتن بر اساس شریعت اسلام در روز عاشورا کراهت شدید دارد زیرا قاتلان اموی امام(ع)، برای تبرک جویی، این روز را روزه می گرفته اند که بدعت به شمار می آید.این مفتی وهابی در اظهارات سخیف خود مدعی شد که عزاداری برای امام حسین و اهل بیت علیهم السلام، مخالف شرع الهی و رفتار کسانی است که بر اساس جاهلیت رفتار می کردند!
دو ماه پیش نیز شیخ الحذیفی، امام جماعت مسجد النبی(ص) اظهارات تندی را علیه شیعیان مطرح کرده و مدعی شده بود که شیعیان عربستان، اصالت این کشور را ندارند و باید به عراق کوچ داده شوند.

وی پیش تر نیز ادعاهایی را درباره واقعه عاشورا مطرح کرده و بیعت با یزید را بیعتی مشروع تلقی کرده بود و امام حسین(ع) را به علت امتناع از بیعت با این فرد فاسق، (معاذالله) خطاکار برشمرده بود!
 
الحذیفی همچنین، وجود امام عصر(عج) را انکار کرده و مهدویت را ساخته و پرداخته شیعیان خوانده بود.




تاریخ: 15 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 12318
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1