دعاخوان واتيكان: يوگا كار شيطان است
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل نوشت :گابريل آمورت، دعاخوان ارشد كاخ واتيكان كه 25 سال است در اين سمت مشغول لاف زدن است، توسط پاپ جان پُل دوم منصوب شده است.

اين عضو واتيكان كه شخصيتي پرتحرك و صريح دارد، در سخنراني خود گفت:‌ ورزش يوگا همانند خواندن كتاب هري پاتر تجلي حضور اهريمن است.

يوگا و هري پاتر در ظاهر هر دو بي‌خطر به نظر مي‌رسند اما هر دو آنها با جادو سر و كار دارند و همان ما را به سوي شياطين هدايت مي‌كند.

وي در ادامه افزود: شما گمان مي‌كنيد ورزش يوگا را براي باز شدن ذهن و بدن خود انجام مي‌دهيد اما اين عمل مربوط به آيين هندو مي‌شود. تمام اين مذاهب شرقي بر پايه باورهاي غلط درباره اصل تناسخ است.

سخنراني اين مقام كه در "فستيوال فيلم چتر" در ترني، ايتاليا انجام مي‌شد، خطاب به حضار مذهبي و هنري بود.

وي اظهار كرد: در كتاب هري پاتر، ابليس با حيله و نيرنگ سر و كار دارد و از قدرت فوق‌العاده خود براي جادو بهره مي‌گيرد.

اين مقام در ادامه افزود: شيطان برروي هركدام از ما مطالعه مي‌كند و تمايلات ما را نسبت به خوبي و بدي مي‌سنجد و پس از آن ما را اغوا مي‌كند.

اين دعاخوان در سال 2006 در مصاحبه با راديو واتيكان گفت: آدولف هيتلر، رهبر و پيشواي نازي‌هاي آلمان و نيز ژوزف استالين، رهبر اتحاد جماهير شوروي سابق را ابليس مسموم كرده است.

اين نخستين‌باري نيست كه اين دعاخوان واتيكان كه رئيس انجمن بين‌المللي دعاخوان‌هاست، بر عليه كتاب هري پاتر سخن مي‌گويد.

هري پاتر (Harry Potter) نام مجموعه‌اي هفت‌گانه از رمان‌هاي سبک خيال‌پردازي است که توسط نويسنده انگليسي، جوآن کتلين رولينگ نوشته شده‌است. تا ژوئن 2011، کتاب‌ها درحدود 450ميليون نسخه فروش داشته و به 67 زبان دنيا ترجمه شده است و چهار کتاب پاياني اين مجموعه به طور متوالي رکورد فروش سريعترين کتاب‌هاي جهان را دارد.






تاریخ: 6 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 12303
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1