مشاهدات تسخيرکنندگان مصری از درون لانه رژیم اسرائیل در قاهره
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 یکی از شاهدان عینی که امکان ورود به لانه جاسوسي رژيم اسرائیل در قاهره را پیدا کرده بود، تأکید می‌کند که روی پادری درهاي دستشويي‌ها، تصویر قرآن نقش بسته بود.

 

 

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، جمعه‌شب گذشته گروهي از تظاهرات‌کنندگان مصري موفق شدند، پس از تصرف لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در قاهره وارد ساختمان اين سفارت شوند.
 
ايمن عامر، هماهنگ‌کننده ائتلاف عمومي انقلاب و ائتلاف بين المللي انقلابيون عرب از مشاهدات خود در داخل سفارت و درگيري‌هاي پيش آمده با نيروهاي امنيتي مصر مي‌گويد.

عامر مي‌گويد که ده‌ها جوان مصري پس از درگيري با نيروهاي امنيتي مصر از نردبان‌هايي که به ساختمان مجاور سفارت تکيه داده شده بود، بالا رفتند، نگهبانان سفارت تلاش مي‌کردند با انداختن نردبان‌ها مانع بالا رفتن جوانان و رسيدن انها به ساختمان سفارت شوند، علاوه بر اين‌که با شليک هوايي و شليک گلوله‌هاي اشک‌اور تلاش مي‌کردند، جلوي تصرف سفارت را بگيرند.

 برخي از اسنادي که جوانان انقلابي مصر بر آن دست يافتند، در واقع بيانگر نامه‌نگاري‌ها سفارت با دادستان مصر درباره قضاياي مربوط به شکايت خانواده‌هاي سربازان کشته‌شده مصري در منطقه سينا بود که در اثر تجاوز رژيم صهيونيستي جان خود را از دست داده و خواستار محاکمه عاملان اسرائيلي جنايت بودند.

همچنين کارت شناسايي برخي از اعضاي سفارت و درخواست سفارت از وزارت خارجه مصر جهت صدور مجوز حمل سلاح براي دو نفر از اعضاي سفارت و نوع سلاح مورد درخواست بود. 

اين اسناد در بردارنده نام و نشاني و شرح کامل مصري‌هايي بود که در سفارت اسرائيل آمدوشد داشتند و مشخص نبود چه عاملي يا عواملي اين افراد را به سفارت اسرائيل ارتباط مي‌داد.

طبق اين گزارش، برخي ديگر از اسناد هم که مهر محرمانه بر آنها خورده بود، بيانگر معاملات بانکي و ميزان سپرده‌هاي بانکي و معاملات تجاري با دولت مصر بود. 

شاهدان عيني و از جمله "ايمن عامر" مي‌گويد؛ آنچه اسرائيل از آن به عنوان سفارت استفاده مي‌کرد،‌ بيش از هرچيز يک مخزن ارشيو اسناد مي‌نمود، در ِ ورودي سفارت غيرعادي بود و نه کليدي داشت و نه دستگيره‌اي و آنها با زور و با کمک ميله‌هاي آهنين توانسته‌اند، آن را باز کنند.

از سوي ديگر "مصطفي کامل" ديگر شاهد عيني سفارت اسرائيل شرح دقيق‌تري از داخل سفارت مي‌دهد و مي‌گويد: سفارت در واقع ساختماني متشکل از شش اتاق است که داخل هر يک از آنها دستگاه‌هاي بي‌سيم وجود دارد. 

کامل مي‌افزايد: در سفارت و داخل يکي از اتاق‌ها دفتر با شکوهي ديدم که دو طرف آن پرچم اسرائيل نصب شده و بر روي آن به زبان عربي، "کشور بزرگ اسرائيل" نوشته شده بود.

او در ادامه تشريح مشاهدات خود از داخل سفارت اسرائيل مي‌گويد که بر روي همه پادري‌هاي تمام اتاق‌ها و همچنين دستشويي‌ها تصويري از قرآن مجيد رسم شده بود. 

او مي‌افزايد: در داخل اتاق‌ها مانيتورهايي را ديده که يکي از آنها نشان دهنده تصاوير خيابان "القصر العيني" تا دانشگاه قاهره و ديگري نشان‌دهنده تصاوير داخل سفارت و ساختمان مجاور بوده است.





تاریخ: 25 / 6 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 12330
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1