سخنان جالب يك مقام سيا در خصوص اتحاد ميان القاعده و آمريكا
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 اين اظهارات مقام سيا خود شاهدي بر اين مدعاست كه وهابيت و تقويت آن در سياست‌هاي آمريكا نقشي به سزا دارند و ايالات متحده در اتخاذ تمامي سياست‌هاي خود به گونه‌اي عمل مي‌كند كه اين تفكر كه ضامن منافع آمريكاست، تقويت شود.

 

 جهان – عليرضا كريمي: با نزديك شدن دهمين سالگرد واقعه يازده سپتامبر كه هنوز بسياري از زواياي پنهان آن ناشناخته باقي مانده است، اين واقعه باز هم در حال تبديل شدن به صدر اخبار رسانه‌هاي جريان غالب غربي است. با اين حال هستند رسانه‌هايي كه ابعادي از قضيه را مورد مداقه قرار مي‌دهند كه كمتر در رسانه‌هاي جريان غالب غرب مورد بررسي واقع مي‌شود. 

 

يكي از اين رسانه‌ها، پايگاه اطلاع‌رساني آلترنت است كه اصولا چپگرا و منتقد سياست‌هاي دو حزب اصلي آمريكا و بالاخص جمهوري‌خواهان است. اين پايگاه اطلاع‌رساني از يكي از مقامات برجسته سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) نقل قولي را درج كرده است كه توجه به آن سوالات فراواني را در ذهن خواننده برمي‌انگيزد. 

"ميشل شوئر"، از مقامات برجسته سيا است كه از سال ۱۹۹۶ يكي از دست‌اندركاران پيگرد اسامه بن لادن، رئيس گروه تروريستي القاعده بود. به عبارت ديگر وي ۵ سال قبل از اتفاق افتادن وقايع مشكوك يازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ ميلادي در خصوص القاعده و سركرده آن، اسامه بن لادن تحقيق مي‌كرد. 

 

وي مي‌نويسد: "نيروهاي نظامي و سياست‌هاي آمريكا در حال تقويت آن نوع از راديكاليسم در جهان اسلام هستند كه اتفاقا اسامه بن لادن بيش از هر كسي مايل به توسعه آن است و از ابتداي دهه ۱۹۹۰ ميلادي به آن اشتغال داشته است. در نتيجه، من فكر مي‌كنم ايالات متحده آمريكا همچنان بزرگ‌ترين متحد بن‌لادن است."

 

آلترنت سپس تصريح كرده است كه اين نظر حتي پس از مرگ مورد ادعاي بن‌لادن نيز معتبر است و آمريكا همچنان متحد شماره ۱ القاعده محسوب مي‌شود. 

 

براي مردم منطقه خاورميانه كه از باورهاي گروهي همچون القاعده شناخت كافي دارند، دانستن اينكه راديكاليسم مدنظر شوئر در جملات فوق چيست، كار سختي نيست! اين راديكاليسم همان وهابيت و سلفي‌گري است و به واقع يك مقام برجسته سيا بر اين باور است كه ايالات متحده آمريكا در سياست‌هايي كه عامدانه به كار گرفته است، تقويت راديكاليسم وهابي را دنبال كرده و طبعا اتخاذ اين سياست‌ها با آن دستگاه‌هاي عريض و طويل اطلاعاتي كه ايالات متحده در اختيار دارد، نمي‌تواند اتفاقي باشد!

 

اين اظهارات مقام سيا خود شاهدي بر اين مدعاست كه وهابيت و تقويت آن در سياست‌هاي آمريكا نقشي به سزا دارند و ايالات متحده در اتخاذ تمامي سياست‌هاي خود به گونه‌اي عمل مي‌كند كه اين تفكر كه ضامن منافع آمريكاست، تقويت شود. تقويت سلفي‌گري دست‌كم به غرب كمك مي‌كند تا چهره‌اي خشن و غيرمنطقي را از اسلام براي جهانيان به تصوير بكشد. 

 

گفتني است، گروه شبه‌نظامي القاعده در دهه ۱۹۸۰ ميلادي در عربستان سعودي بنياد نهاده شد اما با ورود به افغانستان تحت عنوان جهاد، از كمك‌هاي سخاوتمندانه آمريكايي‌ها بهره‌مند شد. در دهه ۱۹۹۰ ميلادي و پس از فروپاشي اتحاد شوروي، همين گروه به گونه‌اي ديگر به كار آمريكايي‌ها آمد و جاي خالي دشمن را كه بدون شوروي حس مي‌شد، براي آنان پر كرد. 

 

ترديدي نيست كه طي قرون آتي، كتاب‌هاي تاريخ پر خواهند بود از شرح روابط امپرياليسم غرب و وهابيت مبتني بر جهل و خشك‌مغزي، كه با ائتلافي نانوشته امت اسلامي را زير ضربات خود گرفتند.





تاریخ: 20 / 6 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 12352
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1