اسلام هراسی در آمریکا+دانلود فیلم
یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 بی بی سی با پخش گزارشی مفصل درباره قوانین و مقررات متحجرانه حکومت طالبان قدمی دیگر در راستای اسلام هراسی برداشت.

 

 لینک دانلود فیلم

به گزارش جام نیوز، بی بی سی 5 سپتامبر(14 شهریور) با اعلام اینکه در آمریکا سیاست رعب و وحشت و دامن زدن به هراس آمریکایی ها چیز جدیدی نیست، به گفتگو با یک عضو مسلمان کنگره آمریکا پرداخت.
"کیت الیسون" عضو دموکرات کنگره آمریکا اولین مسلمانی است که مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یافته است. 
او می گوید: «اسلام هراسی (Islamophobia) محملی برای جذب آراء بوده و با کمال تاسف بعضی از سیاستمداران احساسات بعضی از رأی دهندگان را تحریک می کنند، رای دهندگان هم حوزه نمایندگی شان را تحریک می کنند تا به قول خودشان به جان دیگران بیفتند.»
عضو مسلمان کنگره آمریکا ادامه داد: «یکی از شیوه های مردم فریبی در آمریکا، تفکیک "ما" و "اون ها" است. منظور از "اون ها" مسلمانان هستند و "ما" هر کسی می تواند باشد.»
او با اشاره به تبعیض در جامعه آمریکا گفت: «این دوره هم می گذرد اما به نظر می آید بسیاری از مسلمانان باید همان مسیری را طی کنند که در گذشته دیگران برای غلبه بر تبعیض پیمودند.»
گزارشگر بی بی سی درباره سفر خود به آمریکا و مشاهداتش از زندگی مسلمانان چنین گفت: «من در سفرهایم به نقاط مختلف آمریکا از میهن پرستی و امیدواری مسلمانان شگفت زده شدم. مخصوصا بعد از 11 سپتامبر تقریبا تمام مسلمانان آمریکا به اتفاقات اطرافشان حساس تر شده اند. مسلمانان آمریکا واقعا ترسناک نیستند اگر خود آگاهی فرهنگی شان نسبت به این که چه چیزی هویت یک مسلمان آمریکایی را شکل می بخشد، بالا برود. در غیر اینصورت بین دو جهان بینی گرفتار خواهند شد.»
وی با تأکید بر اینکه اسلام هراسی شکلی از تعصب قهقهرایی در آمریکاست، افزود: 
«همه این اتفاقات ما را امیدوار کرد که اسلام هراسی صرفا یک پدیده موقت است. کشور آمریکا در گذشته بر تعصب چیره شده است و شاید بتواند دوباره بر آن غلبه کند.»

 





تاریخ: 20 / 5 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 12323
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1